Mračna napoved za velike nemške avtomobiliste

Posel Andreja Lončar 3. novembra, 2025 14.02
featured image

Bodo Kitajci reševali delovna mesta v evropski avtomobilski industriji?

3. novembra, 2025 14.02

Ekonomist in predsednik Inštituta za svetovno gospodarstvo iz Kiela (IfW) Moritz Schularick ne verjame, da bodo trije največji nemški proizvajalci avtomobilov Volkswagen, BMW in Mercedes-Benz “v petih letih še vedno obstajali v sedanji obliki”.

To je po poročanju Handelsblatta dejal v nedeljo zvečer v oddaji na eni od nemških televizij, katere tema je bila kriza v nemški avtomobilski industriji in vprašanje, ali jo je še mogoče rešiti.

Avgusta objavljena študija Ernst & Young je pokazala, da je nemška avtomobilska industrija v letu dni izgubila 51.500 delovnih mest. To pomeni sedem odstotkov delovne sile v panogi. Proizvajalce tare upad izvoza na Kitajsko in v ZDA ter na drugi strani stagnacija evropskega povpraševanja po vozilih in agresiven prodor kitajskih konkurentov.

Volkswagen in njegova hčerinska družba porsche letos poročata o milijardnih izgubah, Mercedes o močnem upadu dobička.

Na vprašanje, ali bodo “trije veliki”, VW, BMW in Mercedes, čez deset let še obstajali v sedanji obliki, je Schularick odgovoril: “Menim, da glede na trenutno stanje nemške avtomobilske industrije do konca desetletja verjetno ne bodo več obstajali v sedanji obliki.”

Sam verjame, da vodilno trojko nemške avtomobilske industrije morda čaka podoben scenarij, kot ga je pred leti doživel švedski Volvo, ki je zašel v težave in je od leta 2010 v lasti kitajskega podjetja Geely. Schularick meni, da bodo tudi nemški proizvajalci tarča strateških vlagateljev, ki bodo prinesli tehnologije in dostop do novih trgov.

Razpravo o težavah in reševanju nemške industrije je označil za nazadnjaško. Schularick je namreč že v preteklosti večkrat za stanje v avtomobilski industriji okrivil počasen prehod na elektromobilnost. Meni, da je zdaj, čeprav pozno, to še vedno prava pot.

Predstavnica industrije: Absurdno

Predsednica Nemškega združenja avtomobilske industrije Hildegard Müller je nasprotovala ekonomistu in njegovo napoved označila za “absurdno”, sama meni, da bodo to še naprej “uspešna podjetja”.

Za težko situacijo avtomobilskih proizvajalcev krivi med drugim nemško politiko in visoke cene energentov.

“Kitajcem se odpirajo številne lepe priložnosti,” je za Financial Times dejal Carlos Tavares (Foto: Massimo Pinca/REUTERS)

Tavares: Večina ne bo preživela

Odmeven pogled v kristalno kroglo je pred tednom dni za Financial Times podal tudi nekdanji šef Stellantisa Carlos Tavares, ki je vodilni položaj italijansko-ameriškega proizvajalca zapustil pred letom dni. Tudi on je mnenja, da bi kitajski proizvajalci lahko rešili evropsko avtomobilsko industrijo in delovna mesta.

“Kitajcem se odpirajo številne lepe priložnosti,” je dejal za Financial Times. Evropske proizvajalce po njegovi oceni bremenijo strogi predpisi o okoljskih emisijah, svetovna trgovinska vojna in spreminjajoča se politika elektrifikacije. “Ko bodo v hudi stiski, s tovarnami na robu zaprtja in uličnih protestih, bo prišel kitajski avtomobilski proizvajalec in s prevzemom ohranil delovna mesta.”

Tavares je v svoji novi knjigi napovedal, da večina trenutnih blagovnih znamk turbulenc v avtoindustriji ne bo preživela, to bo uspelo le petim ali šestim proizvajalcem avtomobilov. Med njimi bi lahko bili Toyota, Hyundai, BYD in verjetno še eno kitajsko podjetje, morda Geely.

Volkswagen je označil za podjetje, ki pooseblja evropsko “nezmožnost sprememb”.